Wybierz się na wycieczkę rowerową, nie wychodząc z domu.

Lato nigdy nie musi się kończyć

Ciepłe dni kojarzą się nam ze zwiększoną aktywnością fizyczną. Pływanie, długie spacery, piesze wycieczki i jazda na rowerze. Wiele z nas rezygnuje z samochodowego fotela i łapie za nieco zakurzoną kierownicę roweru. Niestety wszyscy jesteśmy świadomi tego, jak szybko kończy się to, co dobre i lato odchodzi jeszcze szybciej, niż przyszło. Rower znowu ląduje w piwnicy, czekając na swoje lepsze czasy, a my wskakujemy na kanapę owinięte kocem, wyczekując kolejnych słonecznych dni. A co, gdybym powiedziała wam, że śnieg po kolana wcale nie oznacza braku możliwości jazdy na rowerze?

Rower stacjonarny może być równie ciekawą opcją aktywności fizycznej, co standardowy rower

Wielu z nas uważa, że rower stacjonarny nie jest dla nas. Standardowy rower dostarcza nam niezapomnianych przeżyć, wiatru we włosach, promieni słonecznych na twarzy i przede wszystkim ciekawych widoków, w takim razie co takiego  może nam zaoferować rower stacjonarny skierowany często w stronę nudnej ściany? W dobie internetu istnieje mnóstwo możliwości, które pomogą nam urozmaicić jazdę na rowerku, pozwólcie, że przedstawię kilka z nich

-ustaw rowerek stacjonarny naprzeciwko telewizora i odpal swój ulubiony serial, dzięki temu połączysz przyjemne z pożytecznym

-możesz również włączyć relację rowerową, z jakiegokolwiek miejsca na ziemi chcesz, w internecie jest ich mnóstwo, dzięki temu poczujesz się, jakbyś faktycznie poruszał się poza domem

-otwórz balkon lub okno, świeże powietrze sprawi, że odniesiesz wrażenie, jakbyś był na zewnątrz

-zadzwoń do znajomego, który również posiada rower stacjonarny i spędźcie czas razem, to prawie tak, jakbyście byli na wycieczce rowerowej.

Zadbaj o swoje zdrowie

Chyba nie muszę wspominać, jak dobrze wpływa na nas aktywność fizyczna. Rowerek stacjonarny idealnie sprawdzi się do zachowania naszej kondycji z lata, której nikt z nas nie chce przecież stracić. Jazda na nim ujędrnia nasze ciało, kształtuje i wzmacnia nasze mięśnie, przy okazji nie obciążając stawów. To idealna alternatywa dla standardowego roweru, który ze względu na nasze położenie geograficzne nie może nam towarzyszyć cały rok. Co więcej, z rowerka stacjonarnego mogą korzystać również kobiety w ciąży, po uprzedniej konsultacji z lekarzem.

Ponadto rowerek nie jest wcale duży gabarytowo i bardzo ładnie wpasowuje się we wnętrza mieszkań i domów. To idealny sprzęt, jeśli nie mamy dużo miejsca, a chcemy sprawić sobie jakiś sportowy sprzęt. Same plusy.

 

Rowerek stacjonarny a odchudzanie

Wiele osób decyduje się na to urządzenie z myślą, że jest to doskonałe rozwiązanie dla utraty zbędnych kilogramów. Solidny rowerek stacjonarny nie zajmuje dużo miejsca, a jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które lubią ruch i dodatkowo chcą popracować nad swoim ciałem i dobrą kondycją. Czy jazda na rowerku faktycznie odchudza i daje wymarzone efekty? Odpowiedź umieszczę poniżej.

Rowerek stacjonarny a utrata wagi

Nie da się ukryć, że jazda na rowerku jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które zmagają się z nadwagą. Jazda na nim, zaliczana jest do ćwiczeń interwałowych, czyli do treningu o różnej intensywności oraz o różnym tempie. Jest on świetnym rozwiązaniem dla osób, które szukają wymówek, a wysiłek fizyczny codziennie odkładają na dalszy plan. Tutaj nie musimy obawiać się co do pogody czy nieodpowiedniej temperatury. Możemy wsiąść na taki rowerek wtedy, gdy oglądamy nasz ulubiony serial bądź program telewizyjny. Dzięki temu łączymy przyjemność i pożytek, który niesie za sobą utratę zbędnych kilogramów. Odpowiedni plan oraz systematyczność to klucz do sukcesu. Trenuj kilka razy w tygodniu. 20-30 min w zupełności wystarczy na dobry początek. Przy częstej aktywności jesteś w stanie zauważyć pierwsze efekty i cieszyć się z wymarzonej sylwetki.

W jaki sposób ćwiczyć, aby schudnąć?

W przypadku osób, które dopiero zaczynają przygodę z rowerkiem stacjonarnym, naprawdę każda minuta jest na wagę złota. Tak jak wspomniałam wcześniej – zamiast siedzieć przed telewizorem z paczką chipsów, świetnym rozwiązaniem będzie oglądanie telewizji i jazda na rowerku w miare równym tempie. Dla osób, które są nieco bardziej zaawansowane, a prócz utraty wagi chcą wyćwiczyć super kondycję – polecam ćwiczenia interwałowe, np:

– 1 min szybkiej jazdy na rowerku stacjonarnym (maksimum swoich możliwości),

– następnie etap wygasania (przez 1,5 min), czyli próg możliwości spada i jest to tylko około 40% swojego tempa

– ostatecznie jazda powolna przez około 5 min

Czynności powtarzaj przez około 20 min. Dzięki temu organizm dostanie dawkę endorfin a z czasem super kondycję. Jeśli natomiast lubisz monotonność, jazda 40 min 3-4 razy w tygodniu będzie również świetnym rozwiązaniem. Do Ciebie należy decyzja którą formę aktywności preferujesz.

Jakie efekty przynosi trening na rowerku stacjonarnym?

– świetna kondycja

– utrata zbędnych kilogramów oraz tkanki tłuszczowej

– wymodelowanie nóg oraz pośladków

– pobudzenie metabolizmu

Ważne, aby nauczyć się regularności oraz być cierpliwym. Po kilkunastu treningach na pewno będziesz w stanie dostrzec wymarzone efekty.

 

Konkurencja dla zwykłego roweru

Jak wyglądają rowery stacjonarne?

Rower to zdecydowanie najpopularniejszy sprzęt treningowy. Swoje pierwsze rowery wiele ludzi dostaje jeszcze w dzieciństwie. Jednakże, gdy pogoda za oknem nie sprzyja długim jazdom, to właśnie wtedy pojawiają się problemy ze standardowymi rowerami. Dodatkowo bardzo często ścieżki rowerowe nie znajdują się w naszym zasięgu, a nie możemy pozwolić sobie na jazdę ruchliwymi ulicami. Naprzeciwko tym problemom wychodzą jednak rowery stacjonarne. Najczęściej są one dużo masywniejsze niż standardowe rowery, ale nie musimy również przenosić ich z piwnic, czy innych miejsc. Rower stacjonarny również posiada siodełko, czy kierownicę, ale dodatkowo jest najczęściej wyposażony w wiele innych przydatnych funkcji. Rower do ćwiczeń to rower, na którym możemy ćwiczyć bez zbędnego poruszania się.

Inne funkcje rowerów stacjonarnych

Zdecydowaną przewagą rowerów stacjonarnych nad standardowymi rowerami jest oczywiście fakt, że możemy na nich ćwiczyć bez konieczności wychodzenia z domu, a zatem niezależnie od pory roku oraz pogody. Dodatkowo nawet najzwyklejszy rower stacjonarny posiada różne atrakcyjne funkcje. Pośród nich możemy znaleźć pomiar aktualnej prędkości, ale również przebyty dystans. Oprócz tego coraz popularniejsze są modele, które podczas ćwiczeń mierzą nasze tętno, a nawet wskazują liczbę spalonych kalorii. Z kolei w przypadku zwykłych rowerów, aby zmierzyć te wszystkie parametry, konieczne są najczęściej specjalne aplikacje lub opaski sportowe. Dodatkowym atutem rowerów stacjonarnych jest fakt, że praktycznie w każdej chwili możemy wygodnie dopasować obciążenie, na jakim chcemy pracować.

Rower stacjonarny – w czym pomaga?

Wiemy już, dlaczego rower stacjonarny (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html) jest świetnym wyborem praktycznie dla każdego. Zastanówmy się teraz jakich efektów możemy oczekiwać? Przede wszystkim jazda na rowerze stacjonarnym korzystnie wpływa na naszą kondycję, ponieważ regularne ćwiczenia na tym sprzęcie pomagają nam zwiększyć objętość płuc oraz ogólną wydolność organizmu. Jak możemy się domyślać, ćwiczenia na rowerze stacjonarnym, angażują głównie mięśnie nóg. Nic jednak straconego! Dzięki temu aktywność ta jest również odpowiednia dla kobiet w ciąży, ponieważ nie obciąża mięśni brzucha, a dodatkowo potrafi również odciążyć kręgosłup. Oczywiście systematyczna jazda na rowerku do ćwiczeń jest świetną pomocą, jeśli borykamy się z nadprogramowymi kilogramami, a fakt, że możemy ćwiczyć w domowym zaciszu, a jednocześnie oglądać ulubiony serial, sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na tę formę aktywności.