Konkurencja dla zwykłego roweru

Jak wyglądają rowery stacjonarne?

Rower to zdecydowanie najpopularniejszy sprzęt treningowy. Swoje pierwsze rowery wiele ludzi dostaje jeszcze w dzieciństwie. Jednakże, gdy pogoda za oknem nie sprzyja długim jazdom, to właśnie wtedy pojawiają się problemy ze standardowymi rowerami. Dodatkowo bardzo często ścieżki rowerowe nie znajdują się w naszym zasięgu, a nie możemy pozwolić sobie na jazdę ruchliwymi ulicami. Naprzeciwko tym problemom wychodzą jednak rowery stacjonarne. Najczęściej są one dużo masywniejsze niż standardowe rowery, ale nie musimy również przenosić ich z piwnic, czy innych miejsc. Rower stacjonarny również posiada siodełko, czy kierownicę, ale dodatkowo jest najczęściej wyposażony w wiele innych przydatnych funkcji. Rower do ćwiczeń to rower, na którym możemy ćwiczyć bez zbędnego poruszania się.

Inne funkcje rowerów stacjonarnych

Zdecydowaną przewagą rowerów stacjonarnych nad standardowymi rowerami jest oczywiście fakt, że możemy na nich ćwiczyć bez konieczności wychodzenia z domu, a zatem niezależnie od pory roku oraz pogody. Dodatkowo nawet najzwyklejszy rower stacjonarny posiada różne atrakcyjne funkcje. Pośród nich możemy znaleźć pomiar aktualnej prędkości, ale również przebyty dystans. Oprócz tego coraz popularniejsze są modele, które podczas ćwiczeń mierzą nasze tętno, a nawet wskazują liczbę spalonych kalorii. Z kolei w przypadku zwykłych rowerów, aby zmierzyć te wszystkie parametry, konieczne są najczęściej specjalne aplikacje lub opaski sportowe. Dodatkowym atutem rowerów stacjonarnych jest fakt, że praktycznie w każdej chwili możemy wygodnie dopasować obciążenie, na jakim chcemy pracować.

Rower stacjonarny – w czym pomaga?

Wiemy już, dlaczego rower stacjonarny (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html) jest świetnym wyborem praktycznie dla każdego. Zastanówmy się teraz jakich efektów możemy oczekiwać? Przede wszystkim jazda na rowerze stacjonarnym korzystnie wpływa na naszą kondycję, ponieważ regularne ćwiczenia na tym sprzęcie pomagają nam zwiększyć objętość płuc oraz ogólną wydolność organizmu. Jak możemy się domyślać, ćwiczenia na rowerze stacjonarnym, angażują głównie mięśnie nóg. Nic jednak straconego! Dzięki temu aktywność ta jest również odpowiednia dla kobiet w ciąży, ponieważ nie obciąża mięśni brzucha, a dodatkowo potrafi również odciążyć kręgosłup. Oczywiście systematyczna jazda na rowerku do ćwiczeń jest świetną pomocą, jeśli borykamy się z nadprogramowymi kilogramami, a fakt, że możemy ćwiczyć w domowym zaciszu, a jednocześnie oglądać ulubiony serial, sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na tę formę aktywności.