Rowerek stacjonarny a odchudzanie

Wiele osób decyduje się na to urządzenie z myślą, że jest to doskonałe rozwiązanie dla utraty zbędnych kilogramów. Solidny rowerek stacjonarny nie zajmuje dużo miejsca, a jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które lubią ruch i dodatkowo chcą popracować nad swoim ciałem i dobrą kondycją. Czy jazda na rowerku faktycznie odchudza i daje wymarzone efekty? Odpowiedź umieszczę poniżej.

Rowerek stacjonarny a utrata wagi

Nie da się ukryć, że jazda na rowerku jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które zmagają się z nadwagą. Jazda na nim, zaliczana jest do ćwiczeń interwałowych, czyli do treningu o różnej intensywności oraz o różnym tempie. Jest on świetnym rozwiązaniem dla osób, które szukają wymówek, a wysiłek fizyczny codziennie odkładają na dalszy plan. Tutaj nie musimy obawiać się co do pogody czy nieodpowiedniej temperatury. Możemy wsiąść na taki rowerek wtedy, gdy oglądamy nasz ulubiony serial bądź program telewizyjny. Dzięki temu łączymy przyjemność i pożytek, który niesie za sobą utratę zbędnych kilogramów. Odpowiedni plan oraz systematyczność to klucz do sukcesu. Trenuj kilka razy w tygodniu. 20-30 min w zupełności wystarczy na dobry początek. Przy częstej aktywności jesteś w stanie zauważyć pierwsze efekty i cieszyć się z wymarzonej sylwetki.

W jaki sposób ćwiczyć, aby schudnąć?

W przypadku osób, które dopiero zaczynają przygodę z rowerkiem stacjonarnym, naprawdę każda minuta jest na wagę złota. Tak jak wspomniałam wcześniej – zamiast siedzieć przed telewizorem z paczką chipsów, świetnym rozwiązaniem będzie oglądanie telewizji i jazda na rowerku w miare równym tempie. Dla osób, które są nieco bardziej zaawansowane, a prócz utraty wagi chcą wyćwiczyć super kondycję – polecam ćwiczenia interwałowe, np:

– 1 min szybkiej jazdy na rowerku stacjonarnym (maksimum swoich możliwości),

– następnie etap wygasania (przez 1,5 min), czyli próg możliwości spada i jest to tylko około 40% swojego tempa

– ostatecznie jazda powolna przez około 5 min

Czynności powtarzaj przez około 20 min. Dzięki temu organizm dostanie dawkę endorfin a z czasem super kondycję. Jeśli natomiast lubisz monotonność, jazda 40 min 3-4 razy w tygodniu będzie również świetnym rozwiązaniem. Do Ciebie należy decyzja którą formę aktywności preferujesz.

Jakie efekty przynosi trening na rowerku stacjonarnym?

– świetna kondycja

– utrata zbędnych kilogramów oraz tkanki tłuszczowej

– wymodelowanie nóg oraz pośladków

– pobudzenie metabolizmu

Ważne, aby nauczyć się regularności oraz być cierpliwym. Po kilkunastu treningach na pewno będziesz w stanie dostrzec wymarzone efekty.